מהנדסים מובילים מסבירים מהם יתרונות השימוש בסיבי פחמן (CFRP) לחיזוק מבנים

השימוש בסיבי פחמן לצרכי חיזוק במבנים גובר והולך.

שאלנו מהנדסים מובילים מהם יתרונות השימוש בסיבי הפחמן (CFRP):

המהנדס אבי כהן, ממשרד ירון אופיר מהנדסים מספר כי במשרד משתמשים בתכנון באמצעות סיבי פחמן מעל 10 שנים והם תמיד מוצאים בפרויקטים את היתרון של חסכון בזמן שגוברת על העלות הכספית. בנוסף, יש צמצום בהפרעות, ברוב המקרים לא רואים את החיזוקים הם מוסתרים ע"י הגבס או חומרים אחרים, היישום נקי ואסטטי.

ד"ר דורון שלו מדגיש את היתרון שהשימוש בסיבי פחמן אינם משנים את החלל השימושי, ד"ר דורון מספר שישנם מקרים שבהם לא ניתן לשלב רכיב פלדה בחיזוק של רכיב בטון מהטעם הפשוט שלרכיב פלדה יש גודל גיאומטרי מסוים והוא נוגס מתוך החלל שנצא בסמוך לרכיב המחוזק. למשל תקרה של חניון שגובה החניון מהרצפה לתקרה מתוכנן במשורה על מנת לאפשר לכלי רכב מסוג מסוים לעבור בו, אם צריך לחזק את התקרה והשאיפה לעשות זאת באמצעות רכיב פלדה זה אומר קורת פלדה בגובה של 30 ס"מ או 40 ס"מ, קרי להוריד 30 ס"מ או 40 ס"מ מהגובה המקורי שהחניון תוכנן. חלופה לזה באמצעות החומר המרוכב זה להדביק פס בעובי של מילימטר וחצי, אז מילימטר וחצי לעומת 400 מילימטר זה ברור שבחינה כלכלית גם השגנו שיפור אדיר, זה אומר שניתן להשתמש בחלל זה מה שלא היה ניתן אם היינו רוצים לעשות זאת באמצעים אחרים.

המהנדס דודו סטרובינץ ממשרד ינון –תכנון, יעוץ ומחקר בע"מ מדגיש את היתרונות של חומר הגלם, היותו חומר גלם דק וחזק. דודו מספר שפעם חיזקו עם קורות ואלמנטים בולטים שלקחו מנפח החלל של המבנה ובאמצעות סיבי פחמן ניתן לעבוד עם חומרים דקים מאוד וחזקים מאוד. בנוסף, היה צורך להרים ולסחוב קורות, שבמעלית לא אפשרי לעלות ולסיבי פחמן יתרון במקרים אלו, יישום במקומות גבוהים עם גישה מוגבלת, הם גמישים, מתקפלים פשוט ונוחים לשימוש. סיבי פחמן זמינים ליישום באורכים גדולים במיוחד.

יתרון נוסף שדודו מציין הוא כאשר נדרשים לחיזוק במבנים לשימור, באמצעות שימוש בסיבי פחמן לא פוגעים בפונקציונאליות ובאסתטיות המבנה.

ד"ר דורון שלו מציין שהשימוש בחומר מרוכב הוא מהיר מאוד, העבודה של התקנת פסים של חומרים מרוכבים אורכת כחצי יום עד כשלושת רבעי יום מרגע שמתחילים עד שמסיימים מקטע מסוים. בעבודות פלדה ההיערכות המקדימה דורשת הרבה מאוד זמן.

יתרונות נוספים לשימוש בסיבי פחמן היותו מבוצע ללא ציוד כבד הוא ניתן לביצוע על פני צורות גיאומטריות מורכבות ואינו מגדיל את משקל המבנה.

 

 

 

אהבתם? שתפו!

על מה עוד תרצה לקרוא?