כלי תכנון – פתיח

סיבי הפחמן הם חומר שהולך ותופס תאוצה בתחום חיזוק המבנים. החוזק הגבוה שלהם והנוחות של השימוש בהם מהווים יתרון עצום בחיזוק באמצעות סיבי פחמן לעומת חיזוק קונבנציונאלי בבטון ופלדה. בקשנו מהמהנדס רני סלע ממשרד רביץ מהנדסים המתמחה בחיזוק באמצעות סיבי פחמן לעלות על הכתב חישובים סטטיים ככלי עזר עבור המהנדסים המעוניינים לתכנן בCFRP .

תחת קטגורית תכנון תוכלו למצוא:

  • חישוב סטטי לחיזוק חתכי בטון לכפיפה
  • חישוב סטטי לחיזוק חתכי בטון לגזירה
  • חישוב סטטי לחיזוק חתכי בטון ללחיצה-כליאת בטון
  • חישוב סטטי לחיזוק לוח"דים

כיוון שאין עדיין תקן ישראלי לחיזוק מבנים ביריעות פחמן למדתי את הנחיות התקינה האמריקאית לחיזוק חתכי בטון בעזרת  ,FRP

ACI 440.2r  לחיזוק מבני בטון באמצעות  FRP וACI 318  למושגים כלליים הקשורים בחוזק המבנים. חשוב לציין שקיימים תקנים נוספים.

התקינה האמריקאית מתייחסת למגוון סוגי יריעות אולם הסוג הנפוץ בארץ הוא סיבי פחמן לכן השתמשתי בערבוב בין המושג הכללי FRP”  "למושג הספציפי "יריעות סיבי פחמן, או CFRP”"

לחברת  sikaיש תוכנה היודעת לעקוב אחר הנחיות התקנים השונים (האמריקאי או האירופאי) ויכולה לעזור ולספק כיוון כללי לפיתרון. התוכנה מאוד ידידותית ומספקת גם הסבר מפורט על אופן חישוב הפתרון שהיא מגיעה אליו. שימו לב שהתוכנה אינה מחליפה את החישוב והאחריות של המהנדס.
אני ממליץ לעבוד עם התקינה הרלוונטית ולא להסתמך בצורה בלעדית על הסברים אלו, אם אתם עדיין נתקלים בקושי להבין – התקן עצמו עשוי לשפוך אור על הדברים ומוטב לקרוא אותם מהמקור.

רני סלע, מהנדס, רביץ מהנדסים

אהבתם? שתפו!

על מה עוד תרצה לקרוא?